مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 17:452020-06-30فرهنگي

بسته خبری| از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد تا مرمت مسجد جامع دوره تیموری نیشابور


ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد، مرمت و احیای خانه قاجاری پیشه وران در مشهد و مرمت مسجد جامع دوره تیموری نیشابور خبرهایی است که در این بسته خبری از مشروح آن مطلع می شوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی،  ابوالفضل مکرمی فر امروز از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد به شماره 32841 در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: کارخانه قدیمی نخریسی مشهد از جمله میراث صنعتی شهر مشهد ویکی از مهم ترین نمونه های بجای مانده از دوره آغاز صنعتی شدن در زمان پهلوی اول در ایران است که معماری آن نیز برگرفته از شیوه های ساختمانی کارخانه های صنعتی است.

وی با بیان اینکه کارخانه قدیمی نخریسی در شهر مشهد و در چهارراه نخریسی، تقاطع خیابان هفده شهریور و فداییان اسلام قرار دارد، ادامه داد:کارخانه نخریسی و نساجی خسروی، اولین و بزرگ ترین کارخانه در خراسان و شرق کشور بوده که به سبک جدید و دارای ماشین آلات مختلف نخریسی و نساجی بوده است.

تاسیس این کارخانه در سابقه  اقتصادی  شهر مشهد اثرات مطلوبی گذاشته است، زیرا با جذب حدود هزار نفر کارگر، به طور مستقیم سهم عمده ای در زمینه اشتغال بوجود آورده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته خبری| از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد تا مرمت مسجد جامع دوره تیموری نیشابور

بسته خبری| از ثبت ملی کارخانه نخریسی مشهد تا مرمت مسجد جامع دوره تیموری نیشابور